سفره ی مردم مشمول ارزش افزوده نیست

سفره ی مردم مشمول ارزش افزوده نیست

می توان از مالیات به منظور توزیع ثروت استفاده کرد

سید محمد هادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: در قانون مالیات بر ارزش افزوده سفره مردم از مالیات معاف شده، براین اساس کلیه محصولات کشاورزی فرآوری نشده، دام زنده و خوراک آن، شیر، ماست، پنیر، انواع گوشت، برنج، سویا، انواع روغن و شیرخشک از ارزش افزوده معاف می باشد.

در کنار این ها انواع کتاب و چاپ، کلیه خدمات درمانی و تشخیصی هم از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. لذا افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده که در لایحه بودجه سال 1403 به آن پرداخته شده فشاری را بر مردم عادی وارد نمی کند بلکه این ثروتمندان و قشر پر مصرف جامعه هستند که مشمول مالیات می شوند. این سیاستی است که در همه جای دنیا در حال اجراست و مالیات باید به افراد ثروتمند اصابت کند و کالا و خدماتی که عموم مردم از آن استفاده می کنند مشمول معافیت شود. ما باید به این معافیت ها اعتبار دهیم چراکه مالیات فقط یک ابزار درآمدی نیست بلکه از آن می توان به منظور توزیع ثروت نیز استفاده کرد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت