سوالات مربوط به دستورالعمل تبصره ماده (100)

سوالات مربوط به دستورالعمل تبصره ماده (100)

چه کسانی مشمول تبصره ماده (100) قانون مالیات های مستقیم می شوند؟

تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن ها در سال ۱۴۰۲ مبلغ 180 میلیارد ریال بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است مشمول استفاده از تبصره ماده (100) هستند. در پرونده های مشارکت مدنی چنانچه سهم درآمد یا فروش حداقل یکی از شرکا بیش از 180 میلیارد ریال باشد و یا مجموع درآمد مشارکت بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال باشد نمی توانند از این تبصره استفاده کنند.

لازم به توضیح است که اگر برای شخصی در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور فرم موضوع تبصره ماده (100) قرار داده نشده باشد، بدین معنی است که مودی مشمول تبصره ماده (100) نبوده و باید اظهار نامه ارائه نماید.

مالیات پزشکان برای عملکرد سال ۱۴۰۲ به چه صورت می باشد؟

پزشکانی که در عملکرد سال ۱۴۰۲ مشمول حکم جز (۱) بند (ط) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بوده اند معادل مالیات تعیین شده مطابق این دستورالعمل با مالیات مکسوره آنها هر کدام بیشتر باشد تعیین میشود.

سازمان مالیاتی بر چه اساسی مالیات مقطوع مشمولین این تبصره را تعیین می نماید؟

سازمان امور مالیاتی با توجه به اطلاعات موجود در پایگاه های اطلاعاتی سازمان و سوابق مودی مالیات مقطوع مشمول این دستورالعمل را تعیین و مراتب را طی فرمی درگاه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانی http://my.tax.gov.ir بارگذاری می نماید.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا