شرایط دریافت حق تأهل و حق اولاد در سال 1403

شرایط دریافت حق تأهل و حق اولاد در سال 1403

پرداخت حق اولاد مشروط به داشتن 720 روز سابقه بیمه

حداقل حقوق روزانه مشمولین قانون کار براساس مصوبه ی مزدی سال 1403 مبلغ 2.388.728 ریال می باشد. یکی از مزایایی که کارگران در ماه دریافت می کنند حق اولاد می باشد که به دو صورت قابل محاسبه است. فرمول اول استفاده از مبلغ حداقل دستمزد روزانه می باشد که براساس فرمول باید کارگر به ازای هر فرزند خود 3 برابر حداقل دستمزد روزانه مصوب را دریافت نماید و فرمول دوم محاسبه برمبنای 10 درصد حداقل دستمزد ماهانه می باشد. در هر صورت با اسفاده از دو روش گفته شده، مبلغ حق اولاد به ازای هر فرزند در سال 1403 مبلغ 7.166.184 ریال می باشد. لازم به توضیح است که حق اولاد به کارگرانی پرداخت خواهد شد که اولا صاحب فرزند باشند و ثانیا 720 روز سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، در غیر این صورت حق اولاد به کارگر نباید پرداخت شود.

در سال 1403 یک مزایای جدیدی به حقوق کارگران اضافه شده که آن حق عائله مندی (حق تأهل) می باشد. در همین راستا چنین مقرر شده تا کارگران متأهل ماهانه مبلغ 5.000.000 ریال را به عنوان حق تأهل دریافت نمایند. لازم به توضیح است که حق تأهل به کارگر مجرد ( کارگری که همسرش فوت کرده یا جدا شده اند) تعلق نخواهد گرفت و در حال حاضر حق تأهل مشمول کسر حق بیمه نیز می باشد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا