شرط معافیت مالیاتی رسید دستگاه های کارتخوان

شرط معافیت مالیاتی رسید دستگاه های کارتخوان

رسید دستگاه های کارتخوان به عنوان صورتحساب الکترونیکی مورد قبول هستند

اشکان هراتی، معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: براساس تصمیمات گرفته شده اشخاص حقیقی که سقف فروش 18 میلیارد تومانی را در سال 1402 رد نکرده باشند از صدور صورتحساب الکرونیکی در سامانه مودیان معاف هستند و برای این قبیل افراد رسید دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی آنها به عنوان صورت حساب الکترونیکی تلقی می‌شود. لازم به توضیح است که رسید دستگاه های کارتخوان برای این افراد حداکثر تا پایان سال 1404 به عنوان صورتحساب الکترونیکی مورد قبول خواهد بود.

هراتی در ادامه افزود: این تکلیف بر عهده ی بانک مرکزی گذاشته شده تا با انجام اقدامات لازم رسیدهای صادر شده توسط دستگاه های کارتخوان و درگاه های اینترنتی را به صورتحساب الکترونیکی تبدیل کند. همجنین افرادی می توانند از رسیدهای دستگاه های کارتخوان و درگاه های اینترنتی به عنوان صورتحساب الکترونیکی استفاده کنند که کالای تک نرخی می فروشند. به عبارتی فروشنده بایستی به عرضه کالا یا ارائه ی خدمات با نرخ ارزش افزوده ثابت اشتغال داشته باشد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت