شناسایی فرار مالیاتی با رصد تراکنش های بانکی

شناسایی فرار مالیاتی با رصد تراکنش های بانکی

رصد تراکنش های بانکی مشکوک با اعمال قواعد جدید

با اعلام دکتر داود منظور، رئیس ‌کل سازمان امور مالیاتی کشور : یکی از اهداف نظام مالیاتی ایجاد شفافیت در فعالیت های اقتصادی است، لذا به منظور دستیابی به این هدف در سال گذشته اقدامات گسترده ای صورت گرفت که یکی از این اقدامات پالایش تراکنش های بانکی بوده که با اعمال قواعد جدید در این حوزه صورت گرفت . کنترل تراکنش های بانکی مشکوک در سال 1401 توسط سازمان امور مالیاتی کشور ، منجر به صدور برگه تشخیص های مالیاتی با ارزشی بیش از 17 هزار میلیارد تومان شد که نتیجه ی فرارهای مالیاتی انجام شده توسط برخی مودیان بوده است .

شناسایی حساب های اجاره ای توسط سازمان امور مالیاتی کشور

دکتر منظور در ادامه سخنان خود به موضوع تحقق عدالت مالیاتی هم پرداخت و اظهار کرد : سازمان امور مالیاتی کشور در سال گذشته توانست حساب های اجاره ای را هم شناسایی کند که این موضوع منجر به شناسایی بیش از یکصد فعال اقتصادی شد که با سوء استفاده از صندوق‌های قرض‌الحسنه در تلاش برای کتمان درآمدهای خود بودند . همچنین در راستای اجرای ماده 181 قانون مالیات های مستقیم که به بازرسی های میدانی می پردازد در سال 1401 ، 302 مورد بازرسی مالیاتی صورت گرفت و بالغ بر شش هزار و 700  میلیارد تومان اوراق تشخیص مالیاتی برای مودیان متخلف صادر شد .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا