شورای حقوق و دستمزد در مورد فوق العاده ویژه معلمان تصمیم می گیرد

حقوق و دستمزد

شورای حقوق و دستمزد در مورد فوق العاده ویژه معلمان تصمیم می گیرد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به عدم پرداخت فوق العاده ویژه معلمان گفت: تصمیم گیرنده اصلی در این زمینه، شورای حقوق و دستمزد است. ما تا به امروز سه بار در این زمینه با این شورا مکاتبه داشته و پیگیر این مسئله هستیم، ولی هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

میانگین حقوق و دستمزد معلمان از کارمندان دولت پایین تر است

رضامراد صحرایی اظهار داشت: واقعیت این است که میانگین حقوق و دستمزدی که معلمان دریافت می کنند، نسبت به حقوق کارمندان دولت پایین تر است. ما متوجه این امر هستیم و تلاش می کنیم مشکلات مربوط به آن را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: حتی اگر حقوق معلمان 30 درصد افزایش پیدا می کرد، باز هم این مقدار کمتر از کارمندان دولت بود، این در حالی است که مبلغ حقوق آنان فقط 26 درصد افزایش پیدا کرده است. با این وضعیت ما بدهکار معلمان هستیم.

وزیر آموزش و پرورش کشور همچنین به مسئله حق التدریس معلمان اشاره کرده و خاطرنشان کرد: متاسفانه وضعیت به شکلی است که مبلغ اضافه تدریس سالیانه پرداخت می شود. هرچند ما این مسئله را پیگیری کرده ایم و امیدواریم بتوانیم در سال جاری این مبلغ را به صورت ماهیانه پرداخت نماییم.

معلمان مشمول کمک های رفاهی شدند

صحرایی در بخش دیگری از سخنان تاکید کرد: کارمندان دستگاه های دولتی مشمول کمک های رفاهی بوده و در هر مناسبت به آنان هدایایی داده می شود. متاسفانه معلم ها این کمک ها را دریافت نمی کردند. بنا به گفتگوهایی که انجام دادیم، با توافق شورای حقوق و دستمزد، مقرر شد که معلمان هم مشمول این کمک ها باشند.

این مقام مسئول به مسئله کسر حقوق دانشجو معلمان نیز اشاره کرد. وی تایید کرد که این مسئله کاملا قانونی بوده و بنا به دستور قانون انجام می گیرد و گفت: واقعیت این است که قانون این دانشجویان را ملزم به تعهد به خدمت می کند و بخشی از حقوق آنان را برای رفاه خود آنان هزینه می کند. بنابراین نباید به این مسئله خرده گرفت.

وزیر آموزش و پرورش کشور همچنین به مسئله جذب دوباره نیروهای خرید خدمات به مدت یکسال پرداخته و تاکید کرد که طبق قانون این افراد باید در آزمون ورودی آموزش و پرورش شرکت کنند.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا