شورای نگهبان مصوبه افزایش سن بازنشستگی را تایید کرد

شورای نگهبان مصوبه افزایش سن بازنشستگی را تایید کرد

تعیین شرایط سنی و تغییر میزان سنوات خدمتی افراد به منظور بازنشستگی

چندی پیش محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در سخنانی که از رسانه ی ملی پخش شد چنین عنوان داشته بود که سنوات خدمت برای آقایان تا 35 سال و برای خانم ها تا 30 سال افزایش خواهد یافت. همچنین حداکثر سن جهت بازنشستگی فرد برای آقایان 62 سال و برای خانم ها 55 سال در نظر گرفته شده است. بدین معنی که اگر افراد حداکثر سن بازنشستگی را پر کرده باشند بدون توجه به سنوات خدمتی شان می توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

در همین راستا هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: به دنبال بررسی مصوبه ی افزایش سن بازنشستگی، این شورا تصمیم بر این گرفت که مصوبه ی مذکور خلاف موازین شرعی و قانونی نبوده و افزایش سن بازنشستگی به تایید شورای نگهبان قانون اساسی رسیده است. این اظهارات در واقع افزایش سن بازنشستگی را با شرایط مذکور تایید کرده است و همانطور که در بالا اشاره شد، سابقه لازم جهت بازنشستگی برای آقایان داشتن 35 سال سابقه و برای خانم ها داشتن 30 سال سابقه بیمه پردازی می باشد.

تصویر احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا