صورتحساب های فاقد اعتبار مالیاتی در سامانه مودیان

صورتحساب های فاقد اعتبار مالیاتی در سامانه مودیان

عبور فروشنده از حدمجاز فروش و اعتبار مالیاتی صورتحساب های خرید

چنانچه فروشنده از حدمجاز موضوع ماده (6) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان عبور کند، در زمان تایید صورتحساب های فروشی که بعد از عبور فروشنده از حدمجاز فروش صادر شده، خریدار با پیامی مواجه خواهد شد که این هشدار را به او می دهد در صورت تایید چنین صورتحساب هایی اعتبار مالیاتی به این قبیل صورتحساب ها تعلق نخواهد گرفت. حال سوال اینجاست که برای رفع این مشکل چه راهکاری وجود دارد؟

نکته ی قابل توجه در خصوص سامانه مودیان این است که در حال حاضر تنها راه حل موجود برای رفع چنین مشکلی این است که فروشنده بایستی در جهت افزایش حدمجاز فروش خود اقدام نماید و با ارائه ی تضامین کافی به سازمان امور مالیاتی حدمجاز موضوع ماده (6) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را افزایش دهد و بعد از اینکه فروشنده حدمجاز خود را افزایش داد باید نسبت به صدور صورتحساب اصلاحی اقدام نماید. در این حالت اگر خریدار صورتحساب اصلاحی را تایید نماید، می تواند از اعتبار مالیاتی صورتحساب اصلاحی استفاده کند.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا