عدم حضور 400 هزار شرکت ثبت شده در سامانه مودیان

عدم حضور 400 هزار شرکت ثبت شده در سامانه مودیان

عدم حضور در سامانه مودیان منجر به لغو معافیت های مالیاتی می شود

بنابر اظهارات دکتر داود منظور ، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ، چیزی در حدود 10 میلیون مودی مالیاتی در سامانه مودیان حضور دارند و عدم حضور در سامانه مذکور منجر به لغو معافیت های قانونی برای این شرکت ها خواهد شد . دکتر منظور همچنین اظهار داشت : با توجه به الزام شرکت های بورسی به منظور رعایت مقررات سامانه مودیان و صدور صورت حساب الکترونیک ، 75 درصد این شرکت ها در سامانه مودیان حضور دارند اما همچنان 400 هزار شرکت ثبت شده وارد این سامانه نشده اند .

بخشودگی جرایم تا 50 درصد در صورت داشتن دلایل قابل قبول

دکتر منظور همچنین افزود : با توجه به فراخوان های انجام شده ، تاکنون دو گروه از مشمولین اجرای سامانه مودیان ملزم به رعایت قانون مذکور شده اند و 500 شرکت بورسی و 500 شرکت دولتی در سامانه مودیان حضور دارند و چیزی در حدود 80 درصد صورت حساب های الکترونیک توسط خود مودیان در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت شده است . با توجه به اجرای سامانه مودیان از سال گذشته، تاکنون 50 میلیون صورت حسال الکترونیکی در سامانه مودیان صادر شده . همچنین شرط برخورداری از معافیت های مالیاتی مطرح شده در قانون حضور در سامانه مودیان است و اگر شرکت ها در مهلت های تعیین شده در سامانه مذکور حضور پیدا نکنند مشمول جرایم در نظر گرفته در قانون خواهند شد . لذا اگر مودیان دلایل قابل قبولی برای عدم حضور به موقع در سامانه مودیان داشته باشند ، این اختیار به سازمان امور مالیاتی کشور داده شده که تا 50 درصد جرایم را نادیده بگیرد .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت