عیدی کارگران و بازنشستگان در سال 1402 چقدر است؟

عیدی کارگران و بازنشستگان در سال 1402 چقدر است؟

حداقل و حداکثر عیدی در سال 1402 برای کارگران چقدر است؟

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: حداقل عیدی کارگران براساس قانون معادل با دوماه حقوق دریافتی به نسبت مدت زمان کارکرد شخص می باشد. بدین معنا که اگر شخص 12 ماه سال را در کارگاه مشغول به کار بوده باشد، از کارفرما حداقل 2 ماه حقوق را به عنوان عیدی دریافت خواهد کرد.

در رابطه با سخنان وزارت کار لازم به توضیح است که مبنای محاسبه ی عیدی یا همان پاداش آخر سال برای مشمولین قانون کار براساس حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار می باشد. برهمین اساس مبنای محاسبه با توجه به مصوبه مزدی شورای عالی کار برای سال 1402، مبلغ 1.769.428 ریال روزانه خواهد بود که براساس آن حداقل عیدی کارگران برای سال جاری مبلغ 106.165.680 ریال و حداکثر 159.248.520 ریال می باشد.

عیدی بازنشستگان در اسفندماه پرداخت خواهد شد

وزیرکار در ادامه افزود: در رابطه با عیدی بازنشستگان هیات وزیران مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان را تصویب کرده و به ازای همسر 700 هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل 300 هزار تومان به مبلغ مذکور افزوده خواهد شد. لازم به توضیح است که عیدی بازنشستگان در اوایل اسفندماه پرداخت خواهد شد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا