عیدی کارگران چه زمانی واریز خواهد شد؟

عیدی کارگران چه زمانی واریز خواهد شد؟

حداقل و حداکثر مبلغ عیدی سال 1402 چقدر است؟

فتح الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی اظهار داشت: چنانچه کارفرمایی از نقدینگی و توان پرداخت عیدی برخوردار می باشد می تواند همزمان با پرداخت حقوق بهمن، عیدی و پاداش پایان سال کارکنان خود را نیز پرداخت نماید. لازم به توضیح است که با توجه به مصوبه ی شورای عالی کار برای سال 1402، حداقل عیدی کارگران برای یک سال کار مبلغ 106.165.680 ریال و حداکثر عیدی کارگران مبلغ 159.248.520 ریال می باشد. لازم به ذکر است که مبنای محاسبه ی عیدی برای کارکنانی که کمتر از یک سال در کارگاهی مشغول به کار بوده اند براساس ماخذ 60 روز مزد به نسبت ایام کارکرد در سال می باشد و مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.

عیدی و پاداش آخرسال به نسبت روزهای کارکرد پرداخت خواهد شد

بیات در ادامه افزود: معمولا کارفرمایان در اسفندماه عیدی پرسنل و پاداش آخرسال آنان را واری می کنند اما اگر کارفرمایی از توان پرداخت برخوردار است با حقوق بهمن ماه عیدی را نیز واریز نماید و واریز عیدی در بهمن ماه توسط کارفرما منع قانونی ندارد. بسیاری از ادارات هستند که عیدی پرسنل خود را در بهمن ماه واریز می کنند و این موضوع منجر می شود که خانوارهای کارگری با خیال آسوده تر به تهیه ی اقلام مورد نیازی خود برای ایام عید بپردازند. لازم به توضیح است که قانون حداقل و حداکثر عیدی را مشخص کرده اما اگر شخصی کمتر از یک سال در کارگاهی مشغول به کار می باشد میزان عیدی او باید نسبت به ایام کارکردش پرداخت شود و عیدی و پاداش کامل شامل اشخاصی می شود که یک سال کامل در کارگاه مشغول به کار بوده اند و بیمه پردازی آن ها به صورت کامل انجام شده است.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت