فرآیند استفاده از چک های دیجیتال تسهیل می شود

فرآیند استفاده از چک های دیجیتال تسهیل می شود

عدم وجود شفافیت فرآیند صدور چک ها در گذشته

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در خصوص چرخه ی صدور و وصول چک در گذشته  اظهار داشت : فرآیند صدور و وصول چک در سنوات قبل براساس فرآیند به خصوصی انجام می‌شده که فاقد شفاف لازم بوده  است . لذا در سال های قبل ، یک فقره چک بدون اینکه در جایی به ثبت برسد بین اشخاص دست به دست می شد که این فرآیند مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کرد که از جمله ی آن می توان به فرارهای مالیاتی اشاره کرد که به علت نبود شفافیت های لازم صوت می گرفت .

محرمیان در ادمه افزود : با توجه به این که فرایند چک های دیجیتال توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است ، چک ها باید با استقاده از تلفن همراه یا رایانه در سامانه چکاد به ثبت برسند و این طبیعی است که بسیاری از مردم با این فرایند آشنا نباشند .  به همین منظور این الزام برای بانک ها ایجاد شده که نرم‌افزار‌های خود را برای کاربر‌های مهمان نیز فعال کنند و همچنین امکان ثبت چک ها در اپلیکیشن های بزرگ هم فراهم شده است و با رصد های دقیقی که صورت گرفته در صورت وجود شکایت پیرامون این موضوع ، افراد می توانند شکایت خود را به ثبت برسانند و همچنین بانک ها موظف هستند به منظور ثبت چک های مشتری اقدامات لازم را انجام دهند .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا