فهرست خانه های خالی برای سال 1401 دریافت شد

فهرست خانه های خالی برای سال 1401 دریافت شد

شناسایی 18 هزار خانه خالی برای سال 1401 و مطالبه مالیات از مالکان آن ها

دولت سیزدهم به منظور کاهش اتکای کشور به درآمدهای نفتی به دنبال منابع درآمدی پایدار بوده و مهم ترین منبع درآمدی دولت به منظور تحقق این هدف، افزایش درآمدهای مالیاتی می باشد. در همین راستا با تغییر ساختار نظام مالیاتی کشور دولت به دنبال تحقق عدالت مالیاتی می باشد. اخذ مالیات از خانه های خالی یکی از منابع درآمدی پیش بینی شده در قانون بودجه سنواتی می باشد که قرار است به دولت در تحقق این اهداف کمک کند.

براساس قانون شناسایی خانه های خالی برعهده ی وزارت راه و شهرسازی می باشد. در همین راستا سید محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: تاکنون 18 هزار خانه خالی توسط وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده که پس از بررسی های نهایی میزان مالیات قابل پرداخت این قبیل خانه ها به صاحبانشان اعلام خواهد شد. لازم به توضیح است که مالکان خانه های خالی حداکثر تا پایان مردادماه فرصت خواهند داشت مالیات مربوطه را پرداخت نمایند در غیر این صورت سازمان امور مالیاتی اقدام به صدور برگه مطالبه مالیات خواهد کرد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا