مالیات بر مجموع درآمد تکمیل کننده پایه های مالیاتی

مالیات بر مجموع درآمد تکمیل کننده پایه های مالیاتی

شناسایی درآمد افراد از طریق طرح مالیات بر مجموع درآمد

مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هدف از اجرای طرح مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی این است که تمامی درآمدهای فرد از محل های مختلف شناسایی شده و از مجموع درآمدهای شناسایی شده مالیات گرفته شود. لازم به توضیح است که در حال حاضر درآمدهای افراد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد و در هر حوزه نیز معافیت های مالیاتی وجود دارد که افراد از آن ها استفاده می کنند.

در همین راستا مالیات بر مجموع درآمد به دنبال این است که درآمد فرد به صورت تجمیعی محاسبه شده و یک معافیت مالیاتی به آن تعلق بگیرد و مازاد بر معافیت داده شده مشمول مالیات پلکانی شود.

ایجاد شفافیت در جامعه با وضع پایه های مالیاتی

طغیانی در ادامه اشاره ای به اجرایی شدن سامانه مودیان کرد و افزود: در سامانه مودیان اشخاص موظف هستند کلیه ی رویدادهای مالی بین کسب و کارها را ثبت نمایند و براساس اطلاعات مندرج افراد فاکتور الکترونیکی صادر خواهد شد. لازم به توضیح است که اقدامات صورت گرفته در حوزه ی مالیاتی کشور براساس ایجاد شفافیت در جامعه بوده و با راه اندازی سامانه مالیاتی افراد باید رویدادهای مالی خود را ثبت نمایند. با این حال اگر شخصی اطلاعات مالی خود را در سامانه ثبت نکند، بالاترین حد مالیاتی برای وی لحاظ خواهد شد و این اقدام می تواند بازدارنده باشد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا