مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی 5 سال آخر خدمت خواهد شد؟

مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی 5 سال آخر خدمت خواهد شد؟

مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی تغییری نخواهد کرد

سید مهدی فرشادان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه چنین پیشنهاد داده که مبنای محاسبه ی حقوق بازنشستگی از 2 سال آخر خدمت به 5 سال آخر تغییر کند. در همین راستا لازم به توضیح است که این تغییر با توجه به شرایط کنونی صندوق های بازنشستگی به نفع دولت می باشد به همین علت این پیشنهاد در لایحه برنامه هفتم مطرح شده است. اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این تغییر مخالف هستند و همچنان ملاک محاسبه ی حقوق بازنشستگی 2 سال آخر خدمت خواهد بود.

فرشادان در ادامه افزود: نمایندگان مجلس به این علت با تغییر مبنای محاسبه ی حقوق بازنشستگان مخالف هستند که اگر مبنای محاسبه 5 سال آخر خدمت باشد این تغییر منجر به کاهش حقوق بازنشستگی فرد خواهد بود، اما اگر مبنا همچنان 2 سال آخر خدمت باشد این مبنا معقول و منطقی است. لازم به توضیح است که اگر این تغییر مبنا در کمیسیون تلفیق تصویب هم شود، در صحن علنی مجلس رای نخواهد آورد و کماکان مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی همان 2 سال باقی خواهد ماند.

تصویر احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا