مدیریت تامین اجتماعی به شکل شورای عالی باعث عملکرد بهتر می شود

تامین اجتماعی

مدیریت تامین اجتماعی به شکل شورای عالی باعث عملکرد بهتر می شود

رییس کانون عالی انجمن های صنفی کشور اظهار داشت: در حال حاضر تامین اجتماعی به صورت هیات امنایی مدیریت می شود. در حالی که مدیریت این سازمان به صورت شورای عالی موجب می شود عملکرد آن بهتر گردد. ضمن اینکه سه جانبه گرایی در آن نیز گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد.

باید امنیت شغلی زنان سرپرست خانوار حفظ شود

سمیه گلپور در بخشی از سخنان خود با اشاره به وجود بیش از 10 هزار زن سرپرست خانوار گفت: باید تلاش کنیم امنیت شغلی این زنان حفظ شود. آنها نسبت به مسائلی مثل ایمنی فنی در هنگام کار و یا بهداشت کار آگاهی و توجه زیادی ندارند. همین امر می تواند حین انجام کار باعث ایجاد آسیب فراوان به آنها شود.

وی افزود: به نظر ما وزارت کار و تامین اجتماعی باید در امر آموزش به زنان سرپرست خانوار پیش قدم باشند. این آموزش ها هزینه چندانی نخواهند داشت، با این وجود می توانند قدم مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشکلات فنی زنان شاغل سرپرست خانوار و به طور کلی نیروی کار انسانی بردارند.

رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگری کشور تصریح کرد: ما قدم اول را برداشته ایم و با سازمان فنی و حرفه ای تفاهم نامه ای را امضا کرده ایم. به موجب این تفاهم نامه کارگران برای گذراندن دوره های مهارتی به مراکز فنی و حرفه ای معرفی خواهند شد. پس از پایان آموزش ها، این کارگران می توانند جذب بنگاه های اقتصادی شوند.

لایحه هفتم غیرکارشناسی است

گلپور همچنین در خصوص لایحه هفتم توسعه و اصلاح مواد قانون کار خاطرنشان کرد: متاسفانه این لایحه غیر کارشناسی می باشد. مواد این لایحه، نه تنها از کارگران حمایت نمی کنند، بلکه در مخالفت با منافع آنها نیز طراحی شده اند
افزایش سن بازنشستگی در این لایحه از جمله مواردی است که این فعال کارگری به آن اشاره کرده و آن را ناعادلانه خواند.

وی اظهار داشت: دولت حاضر نیست بدهی چند هزار میلیارد تومانی خود را به تامین اجتماعی بپردازد، ولی سن بازنشستگی را افزایش می دهد تا کارگران بیشتر کار کنند! بدهی دولت به این سازمان بیت المال و حق بیمه شدگان کم درآمد است. با این وجود دولت فقط به دنبال راهی برای پرداخت نکردن بدهی خود می باشد.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا