مستمری بازنشستگی پاسخگوی هزینه های معیشتی نیست

مستمری بازنشستگی پاسخگوی هزینه های معیشتی نیست

نوسانات اقتصادی در این سال ها مشکلاتی را برای صندوق های بازنشستگی ایجاد کرده

محسن پیرهادی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور در سال های اخیر و کاهش قدرت خرید مردم منجر به اعمال سیاست های حمایتی بیشتر از جامعه ی بازنشستگی کشور شده و این مسئله در کنار افزایش جمعیت بازنشستگان منجر به ایجاد یک چالش اساسی در کشور شده است. لذا مجلس شورای اسلامی به دنبال برطرف کردن مشکلات معیشتی این قشر، همسان سازی حقوق بازنشستگان را در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال آینده اعمال کرده تا از این طریق منجر به ارتقای کیفیت زندگی و قدرت خرید جامعه بازنشستگی کشور شود.

بازنشستگان تامین اجتماعی از همسان سازی حقوق ها بی بهره بوده اند

پیرهادی در ادامه افزود: جای تاسف دارد که حقوق بازنشستگان پاسخگوی هزینه های معیشتی آنان نیست. هرچند که طی سال های اخیر با اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری شرایط زندگی آنان بهتر شده اما بازنشستگان تامین اجتماعی تاکنون از همسان سازی حقوق ها بهره ای نبرده اند و بررسی ها نشان می دهد که این قبیل از بازنشستگان در طی این سال ها با کاهش قدرت خرید روبه رو بوده اند و این مسئله منجر به ایجاد نارضایتی در آنان شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان داشت: بازنشستگی یکی از موضوعات مهم در سطح جهانی است و همه ی کشورها با این بحران روبه رو هستند. آمارها نشان می دهند که در سال 1430، جمعیت سالمند کشور به حدود 19 میلیون نفر خواهد رسید و کاهش نرخ باروری در کشور منجر به کاهش تعداد بیمه پردازان خواهد شد و این مسئله چالش مهمی ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر مهم ترین مسئله ای که صندوق های بازنشستگی با آن روبه رو هستند پایداری منابع مالی صندوق‌های بازنشستگی است و رفع این مسئله نیاز به اتخاذ تدابیر مناسب دارد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت