معرفی رئیس جدید مرکز عالی دادخواهی مالیاتی

معرفی رئیس جدید مرکز عالی دادخواهی مالیاتی

ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات های مستقیم

تصور مودیان این است که در صورت صدور برگ قطعی دیگر امکان رسیدگی و تجدیدنظر در مورد رای صادره وجود ندارد اما ماده 251 مکرر این امکان را به مودیان داده که اگر نسبت به برگ قطعی مالیاتی خود معترض هستند این اعتراض را در هیئت 251 مکرر پیگیری نمایند. لذا در متن ماده 251 مکرر قانون مالیات ها این گونه عنوان شده که :

 مالیات های قطعی شده موضوع این قانون  و مالیات های غیر مستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و  مودی با در دست داشتن اسناد و مدارک کافی مدعی است که  مالیات قطعی شده ی وی غیرعادلانه است ، می تواند تقاضای تجدید و رسیدگی کند و وزیر امور اقتصادی می تواند پرونده ای امر را به هیاتی مرکب از سه نفر به انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع نمایند.

مرکز عالی دادخواهی مالیاتی

در راستای محقق شدن مطالبه عادلانه در اجرای ماده 251 مکرر قانون مالیات ها به دور از هرگونه تنش و رعایت عدل و انصاف، شکایت های واصله توسط مرکز عالی دادخواهی مالیاتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با استناد به اسناد و مدارک شرایط مطالبه مالیات عادلانه فراهم می شود . لذا وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی، حسین تاجمیر ریاحی را به عنوان رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای منصوب کرد و از او خواسته مواردی مانند تدوین راهکارها و مشخص نمودن وظایف محوله، تشکیل هیات عالی مستشاری، ارائه ی مشاوره مالیاتی ، تعامل با سازمان امور مالیاتی را جز الویت های کاری خود قرار دهد .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا