موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان همچنان بلاتکلیف است

موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان همچنان بلاتکلیف است

اظهارات وزیرکار نگرانی ها را در رابطه با موضوع همسان سازی حقوق ها افزایش داد

اظهارات صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان منجر به ایجاد نگرانی هایی در رابطه با اجرای همسان سازی حقوق ها شد. آقای مرتضوی در سخنان خود چنین عنوان داشت که اگر منابع لازم جهت اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان توسط مجلس تامین شده باشد، قطعا همسان سازی حقوق ها عملیاتی خواهد شد در غیراین صورت همسان سازی با مشکلاتی مواجه خواهد شد. با توجه به اظهارات وزیرکار چنین برداشت می شود که صندوق های بازنشستگی قادر نیستند با استفاده از منابع داخلی خود همسان سازی را عملیاتی کنند و اجرایی شدن این موضوع منوط به تامین منابع لازم توسط مجلس است.

این سخنان وزیرکار در حالی عنوان شده که چندی پیش دکتر قالیباف رئیس مجلس عنوان داشته بود که با تعاملات انجام شده با دولت همسان سازی ها به مرحله اجرا خواهد رسید. و حتی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه خبر از افزایش حقوق بازنشستگان به میزان 90 درصد شاغلین هم رده داده بود و در مصوبه ی کمیسیون تلفیق حتی منابع تامین اعتبار جهت همسان سازی هم پیش بینی شده بود. با این اوصاف باید دید در روزهای آتی در خصوص موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان چه تصمیماتی توسط دولت و مجلس گرفته خواهد شد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا