نحوه ثبت اعتراض الکترونیکی به اوراق مالیاتی

نحوه ثبت اعتراض الکترونیکی به اوراق مالیاتی

نحوه ی ثبت اعتراض الکترونیک در پنجره واحد خدمات مالیاتی

 به منظور تسهیل فرآیند ثبت اعتراضات به اوراق تشخیص مالیات در موعد مقرر، این امکان از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی فراهم شده است. در همین رابطه روابط عمومی سازمان امور مالیاتی اطلاعیه ای در خصوص نحوه ثبت اعتراض الکترونیکی به اوراق مالیاتی را منتشر نمود که براساس آن فرآیند ثبت اعتراض به اوراق تشخیص مالیات از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی http://my.tax.gov.ir از منوی داشبور مالیاتی بخش درخواست ها و گزینه ثبت اعتراضات و شکایات، انجام خواهد شد.

پس از اینکه مودی نسبت به ثبت اعتراض خود در سامانه مذکور اقدام نمود، کد رهگیری از طریق سامانه صادر خواهد شد و مودی می تواند از طریق این کد رهگیری درخواست ثبت شده خود را پیگیری نماید. همچنین لازم به توضیح است که وقتی مودی نسبت به ثبت الکترونیکی اعتراض خود اقدام می نماید دیگر نیازی به ارائه ی دستی اعتراض به واحدهای مالیاتی نیست. ضمناً در اعتراض به برگ تشخیص مالیات ناشی از تولید اظهار نامه برآوردی تسلیم اظهارنامه منطبق با مقررات در مهلت قانونی تسلیم اعتراض شرط رسیدگی به اعتراض می باشد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا