نحوه ی برخورد سازمان امور مالیاتی با ایرادات اظهارنامه زمستان1402

نحوه ی تعامل ادارات مالیاتی با ایرادات اظهارنامه ارزش افزوده زمستان 1402

از آنجایی که تکمیل و اصلاح اظهارنامه ارزش افزوده دوره ی زمستان 1402 با توجه به اطلاعات ثبت شده در سامانه مودیان صورت گرفته است ممکن است در رابطه با نحوه ی تکمیل اظهارنامه پیش فرض ایراداتی وجود داشته باشد. در همین رابطه سازمان امور مالیاتی در نامه ی شماره 200/2864/ص که در تاریخ 1403/02/16 منتشر شده نحوه ی تعامل ادارات کل مالیاتی با ایرادات اظهارنامه ارزش افزوده دوره زمستان 1402 را شرح داده است.

در همین راستا لازم به توضیح است که به واسطه عدم اطلاع برخی از مودیان از نحوه ی صدور صورتحساب های الکترونیکی و یا نحوه ی احتساب مالیات بر ارزش افزوده ی آن ها، مالیات دوره ی زمستان بیشتر یا کمتر از مبلغ مورد نظر مودیان محترم منعکس شده است. شایان ذکر است که آثار موارد مذکور با انجام اصلاحات و یا درج اطلاعات جدید در دوره بهار 1403 لحاظ خواهد شد. لذا ادارات کل موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند که جرایم ماده (36) و (37) قانون دائمی ارزش افزوده با شرایط مذکور در نامه شماره 200/2864/ص مورد بخشودگی قرار گیرد.

 

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا