نحوه ی محاسبه حدمجاز فروش با روش تسویه نسیه چگونه است؟

نحوه ی محاسبه حدمجاز فروش با روش تسویه نسیه چگونه است؟

ساز و کار سامانه مودیان در رابطه با روش تسویه نسیه صورتحساب های الکترونیکی

از جمله نکات مهم در رابطه با قانون پایانه های و سامانه مودیان این است که سازمان امور مالیاتی کشور با راه اندازی سامانه مودیان به دنبال تحقق شعار عدالت مالیاتی در کشور می باشد. در همین راستا با گذشت زمان سامانه مودیان دائما در حال به روز رسانی می باشد تا مسائل و مشکلات مودیان در انجام تکالیف قانونی مربوطه کاهش یابد. در همین راستا لازم به توضیح است که در سامانه مذکور فروشنده نمی تواند به هر میزان که خواست فروش مشمول ارزش افزوده ثبت نماید و تمامی فروشندگان در کارپوشه مالیاتی خود دارای حدمجاز فروش مشخص شده ای هستند.

سازمان امور مالیاتی کشور در رابطه با حدمجاز فروش در سامانه مودیان اطلاعیه هایی را منتشر کرده و مودیان می توانند با استفاده از اطلاعیه های مذکور نحوه ی محاسبه و راهکارهای افزایش حدمجاز فروش در سامانه مودیان را مطالعه نمایند. یکی از پرسش های مهم در خصوص افزایش حدمجاز فروش در سامانه مودیان این است که نحوه ی محاسبه حدمجاز فروش مودی در صورت ثبت صورتحساب های الکترونیکی به صورت نسیه و یا نقد/نسیه چگونه خواهد بود؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که در حال حاضر ساز و کار سامانه مودیان در خصوص صورتحساب های نسیه بدین صورت است که چنانچه فروشنده صورتحساب فروش مشمول خود را با روش تسویه نسیه و یا نقد/نسیه در کارپوشه ثبت نماید، محاسبه حدمجاز فروش صرفا در دوره هایی که مبالغ آن ها پرداخت و به تایید طرفین معامله رسیده باشد در کارپوشه مالیاتی مودی لحاظ خواهد شد. همین شرایط برای اعتبار خرید های نسیه در سامانه مودیان برای خریداران هم برقرار است. به عبارت بهتر، اعتبار مالیاتی صورتحساب ها در دوره ای که جدول پرداخت صورتحساب الکترونیک مربوطه تکمیل شده باشد برای خریدار لحاظ خواهد شد.

تصویر احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا