نشان دار کردن مالیات ها به منظور ایجاد شفافیت بیشتر

نشان دار کردن مالیات ها به منظور ایجاد شفافیت بیشتر

ایجاد شفافیت در خصوص هزینه کرد مالیات هایی که مردم می پردازند

دکتر محمدهادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نامه شماره 200/3576/ص مورخ 1403/03/04 خطاب به دکتر مخبر چنین اعلام داشت: در راستای رشد درآمدهای مالیاتی اقدامات لازمی از جمله هوشمند سازی نظام مالیاتی، توسعه پایگاه های داده جلوگیری از فرارهای مالیاتی و کاهش دامنه معافیت های غیر ضرور مالیاتی می بایست صورت پذیرد که این موارد همواره مورد اهتمام سازمان امور مالیاتی بوده و خواهد بود. لیکن یکی از مهمترین مواردی که می تواند به شفافیت و جامعه پذیر کردن امر مالیات ستانی در جامعه منجر شده و در نتیجه تمکین مالیاتی و افزایش در آمدهای مالیاتی را به دنبال داشته باشد آن است که آحاد مردم نسبت به مالیات پرداختی خود احساس شفافیت و رضایت خاطر داشته و به عنوان مودی مالیاتی خود را در فرایند پیشرفت و آبادانی کشور سهیم بدانند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نامه مذکور خواستار این شد که به منظور القای حس تمکین مالیاتی این اطلاع رسانی یا آگاهی به مردم داده شود که مالیات های پرداخت شده صرف انجام چه امور و پروژه هایی می شود.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا