نشست نافرجام شورای عالی کار در خصوص دستمزد 1403

نشست نافرجام شورای عالی کار در خصوص دستمزد 1403

نمایندگان کارگری در شورای عالی کار از موضع خود کوتاه نخواهند آمد

میرغفاری، نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار داشت:جلسه شورای عالی کار به منظور تعیین سبد معیشت کارگران به نتیجه ای نرسید و پافشاری طرفین بر موضع خود سبب شد این جلسه بدون توافق به اتمام برسد. لازم به توضیح است که دولت و کارفرما عدد مورد نظر خود را ملاک عمل قرار می دهند اما ما به عنون نماینده کارگران در این شورا از موضع خود کوتاه نخواهیم آمد.

میرغفاری در ادامه افزود: وزارت کار در خصوص تعیین دستمزدها اعلام بی طرفی کرده پس انتظار می رود که در جلسات تعیین دستمزد کمترین مداخله را داشته باشد. موضع ما به عنوان نمایندگان کارگران در شورای عالی کار مبلغ 26 میلیون و 600 هزارتومان است اما گروه کارفرمایی مبلغ 16 میلیون و 100 هزارتومان را پیشنهاد داده که این مبلغ پیشنهاد وزارت اقتصاد بوده و مورد قبول نمایندگان دولت و کارفرما نیست. لذا تاکید ما بر این است که در ابتدا باید سبد معیشت مشخص شود بعد مذاکرات مزدی به صورت جدی دنبال گردد چراکه در حال حاضر هزینه های معیشتی خانوارها با افزایش حقوق 50 درصدی هم پوشش داده نخواهد شد. در همین راستا 26 اسفندماه مجدد شورای عالی کار تشکیل جلسه می دهد اما نمی توان گفت که در این جلسه توافقی حاص خواهد شد یا خیر.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا