نظام مالیاتی مصمم به اخذ مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس

نظام مالیاتی مصمم به اخذ مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس

اخذ مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس مورد تاکید در قانون بودجه سنواتی

براساس اظهارات دکتر سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور فرآیند اخذ مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس اغاز شده و وضع مالیات در این حوزه به دنبال تحقق عدالت مالیاتی در جامعه صورت گرفته است. دکتر سبحانیان چنین اظهار داشت که در سال گذشته نظام مالیاتی کشور موفق به شناسایی 43 هزار خانه لوکس شد و این آمار در سال جاری به عدد 110 هزار خانه رسیده است. در همین راستا لازم به توضیح است که این میزان خانه لوکس شناسایی شده فقط در شهر تهران بوده که با کمک شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است.

در خصوص اخذ مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس باید گفت که وضع چنین مالیاتی در قانون بودجه سنواتی سال 1400 پیش بینی شده بود و این موضوع در قانون بودجه سال 1402 هم مورد توجه و تاکید قرار گرفت. برهمین اساس زمین های فاقد اعیانی، باغ ویلاها و خانه هایی که ارزش آن ها از 200 میلیارد ریال بیشتر باشد تحت عنوان خانه های لوکس شناخته می شوند و مشمول پرداخت مالیات به میزان دو هزار هستند. همچنین خودروهایی که ارزش آن ها بیش از 3 میلیارد تومان است هم به عنوان خودروهای لوکس شناخته شده و مشمول پرداخت مالیات به نرخ یک درصد خواهند بود.

 

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا