نمایندگان کارگران به تخطی خود از قانون کار اذعان دارند

قانون کار

نمایندگان کارگران به تخطی خود از قانون کار اذعان دارند

رییس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور با اشاره به رد شکایت کارگران به دیوان عدالت اداری اظهار داشت: نمایندگان کارگران در شورای عالی کار پذیرفته اند که از قانون کار تخطی کرده اند. طبق ماده 41 دستمزد کارگران را باید بر اساس نرخ تورم موجود در کشور و نرخ سبد معیشت تعیین کرد. این در حالی است که حداقل دستمزدی که امسال برای کارگران تعیین شده است، از هر دو اینها به شدت فاصله دارد.

رای دیوان عدالت در خصوص ترمیم دستمزد کارگران خلاف شرع و قانون است

محسن باقری تاکید کرد: در سال 1399 نمایندگان کارگران به دیوان عدالت اداری شکایت کردند. هیئت تخصصی کار و تامین اجتماعی در این دیوان تشکیل گردیده و پس از بررسی های لازم رای به نفع کارگران صادر شد. امسال نیز به دلایل مختلف، از جمله عدم پایبندی دولت به تعهدات و قول هایی که به کارگران در خصوص ترمیم دستمزد داده بود، به این دیوان شکایت کرده ایم. با این حال شکایت ما رد شده است و علت آن نیز مهار تورم از سوی دولت اعلام شده است.

وی تصریح کرد: در وضعیت اقتصادی فعلی کارگران برای تامین نیازهای اساسی زندگی و معیشت خود دچار مشکل هستند و این مشکلات نیز روز به روز با توجه به عدم مهار تورم بیشتر می شود. در حال حاضر تورم به 70 درصد رسیده است و دولت قصد ترمیم دستمزد کارگران را ندارد.

مراجع عظام به مسئله ورود کنند

باقری ادامه داد: ما از مراجع عظام درخواست می کنیم که به این موضوع ورود کنند. در روایات آمده است که فقر باعث زوال دین می شود. تا دیر نشده است باید فکری برای مسئله ترمیم دستمزد کارگران طبق قانون کار کرد.

این فعال کارگری گفت: ورود مراجع عظام در راستای تحقق خواست عموم و عدالت اهمیت فوق العاده ای در پایان دادن این مشکل دارد. متاسفانه رای دیوان عدالت اداری، خلاف قانون کار و به ضرر کارگران است. در همین راستا اگر مراجع قدمی برندارند، ما به سراغ قوه قضاییه خواهیم رفت و از آن طریق شکایت خود را پیگیری خواهیم کرد.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا