نمایندگان کارگری خواستار ترمیم دستمزدها شدند

نمایندگان کارگری خواستار ترمیم دستمزدها شدند

نامه نمایندگان کارگری به وزیرکار در خصوص ترمیم دستمزد کارگران

به دنبال ادامه ی وضعیت تورمی کشور در سال جاری، نمایندگان کارگری شورای عالی کار در نامه ای خطاب به سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار ترمیم مزد کارگران شدند. در این نامه نمایندگان کارگری اظهار داشتند که با توجه به تورم بالای 70 درصد در اقلام اساسی خانوارها نظیر مسکن، خوراکی ها و آشامیدنی ها، معیشت خانوارهای کارگری در شرایط بحرانی قرارگرفته است.

 از طرفی هم وعده های داده شده در خصوص کنترل و کاهش تورم تاکنون عملی نشده و علاوه براین موارد شاهد خلف وعده ی کارفرمایان، دولت و نهادهای عمومی غیر دولتی در خصوص نرخ کالا و خدمات بوده ایم لذا درخواست ما ترمیم مزد کارگران برای سال 1402 می باشد تا از این طریق بتوان قدرت خرید خانوارهای کارگری را افزایش داد. مصوبه ی مزدی سال 1402 از همان ابتدا مورد انتقاد نمایندگان کارگری بود و بعد از تصویب نهایی این مصوبه نمایندگان کارگری اظهار داشتند که این توافق را با اکراه پذیرفته اند به همین منظور نمایندگان کارگری عضو شورای عالی کار خواستار ترمیم مزد کارگران هستند.

پاسخ وزیرکار به نامه ی نمایندگان کارگری در خصوص ترمیم مزد 1402

وزیرکار در پاسخ به نامه ی ارسال شده توسط نمایندگان کارگری اظهار داشت: برخلاف آنچه که در این نامه عنوان شده است، تعیین دستمزد کارگران در سال 1402 براساس یک تعامل سه جانبه فی مابین نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت صورت گرفته است و این مصوبه با اجماع اعضا به تصویب رسیده . از طرفی هم به دنبال اجرای سیاست های اقتصادی دولت روند کاهش تورم آغاز شده است و حتی شاهد کاهش سلطه ی دلار هستیم که این روند ادامه دار خواهد بود. لازم به توضیح است که نرخ تورم اعلام شده در این نامه از منابع رسمی گرفته نشده و براساس یک تورم القایی توسط برخی رسانه ها منتشر شده است که هدف این افراد کوچک کردن سفره های کارگران است.

وزیرکار در ادامه عنوان داشت: در جلسه ی مزدی شورای عالی این چنین مقرر شد که اگر دولت تصمیم به افزایش حقوق کارکنان خود گرفت، به منظور حفظ تناسب پرداختی بین کارمندان و کارگران، شورای عالی کار به بررسی موضوع بپردازد و با توجه به قوانین حداقل دستمزد کارگران را مورد بررسی قرار دهد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا