نیمی از بازنشستگی های تامین اجتماعی پیش از موعد هستند

تامین اجتماعی

نیمی از بازنشستگی های تامین اجتماعی پیش از موعد هستند

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر بنا به بستر قانونی که ایجاد شده است، بیش از نیمی از بازنشستگی های این سازمان پیش از موعد انجام می گیرند. سوال اینجاست که آیا از ظرفیت های بازنشستگان به درستی استفاده می کنیم؟ این قشر از جامعه دارای تجربیات و دانشی هستند که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

220 هزار وام به بازنشستگان تامین اجتماعی تعلق گرفت

میر هاشم موسوی در ادامه سخنان خود گفت: سازمان تامین اجتماعی هدف اصلی خود را ارائه خدمات به بیمه شدگان و بازنشستگان قرار داده است. طی یک سال گذشته بیش از 220 هزار وام به بازنشستگان این سازمان تعلق گرفت. همچنین در سال جدید تلاش کردیم مبلغ وام قرض الحسنه را افزایش دهیم.

وی افزود: افزایش مبلغ وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی به 20 میلیون تومان در راستای رفع مشکلات مالی آنان است. البته که این خدمات حداقل هستند و نباید به آنها بسنده کنیم.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: بازنشسته های کشور سرمایه های اصلی ما هستند. خدماتی که آنها طی دوره فعالیت خود در زمینه های مختلف صنعتی، آموزش، تولید و غیره ارائه کرده اند، باعث اعتلای وطن شده است. اینک وظیفه ماست که از تجارب آنها استفاده کنیم تا بتوانیم باعث رشد بیشتر کشور شویم.

باید ظرفیت بازنشستگان را در بخش های مختلف به کار گرفت

موسوی تاکید کرد: هدف تامین اجتماعی بالا بردن جایگاه اجتماعی بازنشستگان این سازمان است. با افزایش جایگاه این افراد در خانواده، در واقع به رشد و اعتلای خانواده کمک کرده ایم. باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم از ظرفیت بازنشستگان در بخش های مختلف دولتی، حاکمیتی، صنعت، تولید، آموزش و غیره بهره برداری نماییم.

گفتنی است طی ماه های اخیر بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار تجدید نظر در عملکرد این سازمان شده اند. آنها نسبت به میزان مقرری که دریافت می کنند، معترض بوده و این سازمان را در وضعیت نابسامان معیشتی خود مقصر می دانند. ضمن اینکه معتقدند خدمات درمانی ارائه شده در مراکز درمانی این سازمان ناقص بوده و هزینه بیشتری را به بازنشستگان تحمیل می کند.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا