وزیر کار بررسی ترمیم دستمزد کارگران را پذیرفته است

دستمزد کارگران

وزیر کار بررسی ترمیم دستمزد کارگران را پذیرفته است

یکی از نمایندگان کارگران با اشاره به پذیرش بررسی ترمیم دستمزد کارگران از سوی وزیر کار گفت: امیدواریم که این مسئله در نشست بعدی شورای عالی کار مورد بررسی قرار بگیرد. البته باید توجه داشته باشیم که پذیرش این مسئله از سوی نمایندگان دولت، به معنای افزایش حتمی دستمزدها نیست. به هر حال نشست بعدی در پایان شهریور ماه برگزار می شود.

کافی نبودن دستمزد کارگران، کمر آنان را شکسته است

علی خدایی اظهار داشت: دولت ادعا می کند که شتاب رشد تورم را کاهش داده است. این ادعا به این معنا نیست که روند رشد قیمت ها نیز شکسته شده است. بلکه همچنان قیمت ها افزایش پیدا می کنند و قرار نیست که متوقف شوند در نتیجه ناکافی بودن دستمزد کارگران، باعث کوچک شدن سفره آنان و شکستن کمرشان گردیده است.

وی افزود: وضعیت معیشت کارگران طی ماه های گذشته با مشکل جدی روبرو شده است. کارگران در حال له شدن در زیر فشار نرخ تورم هستند، در حالی که دولت مدعی کاهش شدت این نرخ شده است.

این فعال کارگری تصریح کرد: متاسفانه تنها اتفاقی که افتاده است این است که نرخ تورم در بهترین حالت، از 47 درصد به 42 یا 43 درصد رسیده است. به عبارت دیگر، همه چیز با شتابی بیشتر از 40 درصد در حال گران شدن است و این اتفاقی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن رد شد.

جامعه بیشتر از این طاقت 40 درصد تورم را ندارد

خدایی ادامه داد: با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، باید بدانیم که جامعه و قشر کارگر بیش از این نمی تواند فشارهای ناشی از 40 درصد تورم را تحمل کند. بنابراین ترمیم دستمزد کارگران الزامی است و باید در اولویت قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: گذشته از اینها، دولت طی همین چند ماه به روش های مختلف، حقوق کارمندان را افزایش داده است، بنابراین با توجه به شرطی که در صورتجلسه شورای عالی کار وجود دارد، باید دستمزد کارگران نیز مشمول ترمیم گردد. امیدواریم در نشست بعدی شورای عالی کار در خصوص این مسئله گفتگو کرده و به نتیجه مطلوب هم دست پیدا کنیم.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا