پرداخت حق مسکن 900 هزارتومانی از فروردین الزامی است

پرداخت حق مسکن 900 هزارتومانی از فروردین الزامی است

وعده ی وزیرکار در خصوص تایید حق مسکن محقق شد

سید صولت مرتضوی ، وزیرکار در خصوص موضوع حق مسکن کارگران برای سال 1402 اظهار داشت : شورای عالی کار مبلغ حق مسکن کارگران را برای سال جاری 900 هزارتومان در نظر گرفت که این مبلغ با موافقت و تصویب هیات وزیران همراه شد . این اتفاق در حالی افتاد که سال گذشته حق مسکن کارگران توسط شورای عالی کار مبلغ 650 هزارتومان در نظر گرفته شده بود اما این مبلغ توسط هیات وزیران به 550 هزارتومان کاهش پیدا کرد اما به علت طی نشدن مراحل قانونی، مجلس به این قضیه ورود کرد و همان مبلغ 650 هزارتومان را تایید کرد و این مبلغ توسط کارفرمایان پرداخت شد .

الزام پرداخت حق مسکن 900 هزارتومانی از فروردین ماه

مصوبه ی شورای عالی کار برای سال 1402 ، برخلاف سنوات گذشته بدون کم و کاست به تایید هیات وزیران رسید و همانطور که وزیر کار قول مساعد داده بود حق مسکن 900 هزارتومانی توسط هیات وزیران هم تایید شد . در خصوص حق مسکن کارگران لازم به توضیح است تنها آیتمی که بایستی تایید هیات وزیران را به منظور پرداخت کسب کند همین حق مسکن است که پس از بررسی های لازم توسط هیات وزیران مورد تایید قرار گرفت . لذا با تصویب مبلغ ۹۰۰ هزار تومانی حق مسکن در هیات وزیران و تاکید وزیر کار مبنی بر پرداخت آن از فروردین ماه، کارفرمایان مکلفند کمک هزینه ۹۰۰ هزار تومانی مسکن را با حقوق فروردین به کارگران خود بپردازند .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا