پزشکانی که فرار مالیاتی دارند را معرفی کنید

پزشکانی که فرار مالیاتی دارند را معرفی کنید

عدم استفاده پزشکان از دستگاه های کارتخوان را در سامانه سوت زنی می توان گزارش کرد

یکی از اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور به منظور جلوگیری از فرارهای مالیاتی ملزم کردن پزشکان به استفاده از دستگاه های کارتخوان می باشد. در همین راستا مهدی موحدی بکنظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی با راه اندازی سامانه سوت زنی این امکان را برای افراد فراهم کرده تا در صورت مشاهده ی تخلف در این زمینه مراتب را از طریق این سامانه اطلاع رسانی کنند.

پزشکان متخلف مشمول قانون تسهیل فرایند مالیات نیستند

در خصوص موضوع فرار مالیاتی پزشکان لازم به توضیح است که سال گذشته بیش از 5 هزار پزشک متخلف شناسایی شدند که از طریق ملزم کردن بیماران به پرداخت وجه نقد یا استفاده از کارت دیگران از پرداخت مالیات شانه خالی می کردند، لذا اطلاعات این پزشکان به منظور رسیدگی دقیق در اختیار ادارات کل امور مالیاتی کشور قرار گرفت و لازم به ذکر است که این افراد دیگر شامل قانون تسهیل فرایند مالیات نخواهند بود.

31 خرداد آخرین مهلت استفاده از تبصره ماده 100

موحدی بکنظر اشاره ای هم به موضوع مالیات مشاغل کرد و افزود: براساس دستورالعمل تبصره ماده 100، صاحبان مشاغلی که میزان فروش آن ها کمتر از 67.200.000.000 ریال باشد می توانند حداکثر تا 31 خردادماه سال جاری نسبت به پرداخت مالیات مقطوع اقدام نمایند و این مودیان دیگر نیازی به ارائه ی اظهارنامه مالیاتی و نگهداری دفاتر ندارند. همچنین لازم به توضیح است که اطلاعات حساب‌های بانکی افرادی که از کارت به کارت بدون شناسایی استفاده می‌کنند به عنوان فعالیت‌های مشکوک یا حساب‌های مشکوک شناسایی شده و اگر محرز شود این اقدامات در جهت فرار مالیاتی بوده از این افراد مالیات دریافت خواهد شد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا