پیشنهاد پرداخت حق عائله مندی به کارگران متاهل

پیشنهاد پرداخت حق عائله مندی به کارگران متاهل

اعمال حق مسکن 900 هزارتومانی از فروردین ماه

در روزهای اخیر این خبر اعلام شد که هیات وزیران با افزایش حق مسکن کارگران مواقفت نمود که طی آن برای سال 1402 این مبلغ با افزایش 250 هزارتومانی نسبت به سال گذشته به مبلغ 900 هزارتومان خواهد رسید . نکته ی قابل ذکر در این خصوص این است که هیات وزیران بدون کم و کاست مصوبه ی شورای عالی کار را به تصویب رساند ، چراکه در آیتم های مصوبه ی شورای عالی کار، تنها حق مسکن نیازمند تایید هیات وزیران است تا قابلیت اجرایی داشته باشد . حال با توجه به تایید هیات وزیران ، کارفرمایان موظفند از فروردین ماه این افزایش را اعمال نمایند و دیگر بحث معوقات حق مسکن مطرح نخواهد بود .

پیشنهاد پرداخت حق عائله مندی به کارگران متاهل

یکی از خبرهایی که در حوزه ی دستمزدی اعلام شد پیشنهاد پرداخت حق عائله‌ مندی به کارگران متاهل بود که از سوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اعلام شد. این گونه که اعلام شده این پیشنهاد توسط وزیرکار در جلسات شورای عالی کار مطرح شده است . لازم به توضیح است که در حال حاضر کارگران متاهل تنها از مزایای حق اولاد استفاده می کنند و حق عائله مندی برای این قشر پیش بینی نشده است . حال تصویب این پیشنهاد در شورای عالی کار می تواند منجر به افزایش انگیزه ی کارگران برای ازدواج گردد و همچنین به دریافتی کارگران متاهل نیز کمک خواهد شد .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا