چگونگی تعیین مالیات بر درآمد شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرات هوایی

چگونگی تعیین مالیات بر درآمد شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرات هوایی

نکات مهم در خصوص رسیدگی مالیاتی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی

اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان در نامه شماره 104/21974/د به تاریخ 1403/04/06 چنین اعلام می دارد: با توجه به جلسه برگذار شده با انجمن صنفی کارفرمایان شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی استان اصفهان، شایسته است مراتب زیر در رسیدگی های به عمل آمده از این قبیل مودیان مورد توجه قرار گیرد:

1. با توجه به اینکه عمده هزینه های این مودیان مشخص و مستند می باشد، رسیدگی ها براساس دفاتر، اسناد و مدارک صورت پذیرد و تا حد امکان از به کار بردن نسبت های سود فعالیت یا سود ناویژه جهت تعیین درآمد مشمول مالیات خودداری شود.

2. در رسیدگی به پرونده های مالیاتی این قبیل مودیان این نکته مورد توجه قرار گیرد که ماهیت و روابط حاکم بین فعالین این بخش به عنوان کارگزار و یا حق العمل کار نسبت به فروش بلیط مسافرتی می باشد لذا مامورین مالیاتی در رسیدگی ها با توجه به تعریف حق العمل کار در قانون تجارت و با در نظر گرفتن واقعیت امر بررسی های خود را انجام دهند و از احتساب تمامی واریزی های انجام شده به حساب های تجاری این مودیان به عنوان درآمد آنان خودداری نمایند.

3. با توجه به توضیحات فوق، محاسبه مالیات و عوارض ارزش افزوده این مودیان نیز نباید براساس کل میزان واریزی به حساب های تجاری محاسبه شود. لذا رعایت این نکات و سایر قوانین منجر به کاهش انباشته شدن پرونده های مالیاتی در هیات های حل اختلاف مالیاتی خواهد شد.

تصویر احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا