کارفرمایان در به کار گیری از اتباع خارجی دقت کنند

کارفرمایان در به کار گیری از اتباع خارجی دقت کنند

اتباع خارجی غیرمجاز را به کارگیری نکنید

براساس نامه شماره 43280 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورخ 1402/08/17، از کلیه کارفرمایان درخواست شده تا در صورت به کارگیری اتباع خارجی به نکاتی توجه داشته باشند. در صورتی که کارفرمایان اتباع خارجی فاقد پروانه کار را به کار گیری کنند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه ی کار آن ها قید شده بپذیرند، براساس ماده 181 قانون کار به مجازات حبس از 91 روز تا 180 محکوم خواهند شد.

چنانچه کارفرمایی اتباع خارجی غیرمجاز را بپذیرد با توجه به بند (ج) ماده 11 قانون تنظیم بخشی مقررات مالی، مشمول جریمه ای معادل 5 برابر حداقل حقوق و دستمزد روزانه خواهد شد و در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر می شود. ( براساس ابلاغ بخشنامه مزدی سال 1402، جریمه تعیین شده مذکور روزانه 8.847.140 ریال بوده و در صورت تکرار تخلف این عدد دوبرابر خواهد شد. ) با توجه به موارد فوق لازم است کارفرمایان در صورت به کارگیری اتباع خارجی دقت لازم را بنمایند تا دچار مشکل نشوند.

براساس نامه شماره 43280 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورخ 17/08/1402، از کلیه کارفرمایان درخواست شده تا در صورت به کارگیری اتباع خارجی به نکات زیر توجه کنند: 
در صورتی که کارفرمایان اتباع خارجی فاقد پروانه کار را به کار گیری کنند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه ی کار آن ها قید شده بپذیرند، براساس ماده 181 قانون کار به مجازات حبس از 91 روز تا 180 محکوم خواهند شد.
چنانچه کارفرمایی اتباع خارجی غیرمجاز را بپذیرد با توجه به بند (ج) ماده 11 قانون تنظیم بخشی مقررات مالی، مشمول جریمه ای معادل 5 برابر حداقل حقوق و دستمزد روزانه خواهد شد و در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر می شود. ( براساس ابلاغ بخشنامه مزدی سال 1402، جریمه تعیین شده مذکور روزانه 8.847140 ریال بوده و در صورت تکرار تخلف این عدد دوبرابر خواهد شد. )
با توجه به موارد فوق لازم است کارفرمایان در صورت به کارگیری اتباع خارجی دقت لازم را بنمایند تا مشمول جرایم مذکور نشوند.

 

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا