کارگران طی نامه ای اعتراض خود را به رئیس جمهور اعلام کردند

کارگران طی نامه ای اعتراض خود را به رئیس جمهور اعلام کردند

نامه ی کارگران به رئیس جمهور مبنی بر لغو مصوبه ی مزدی 1402

انتقادها از مصوبه شورای عالی کار در خصوص دستمزد ۱۴۰۲ همچنان ادامه دارد به طوری که در روزهای گذشته فعالین عرصه کارگری خبر از شکایت به دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال مصوبه مزدی ۱۴۰۲ دادند . در همین رابطه روز گذشته سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص مصوبه مزدی ۱۴۰۲ اینگونه عنوان داشت که تصمیم جدیدی در خصوص تغییر دستمزدها نداریم .  آقای خاندوزی همچنین بیان کرد که روال قانونی در شورای عالی کار به منظور تصویب دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ طی شده و مصوبه شورای عالی کار مورد تایید نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران بوده به همین علت خارج از چارچوب قانون نیست .

آخرین اخبار رسیده در خصوص مصوبه شورای عالی کار حکایت از این دارد که جمعی از کارگران به دلیل ناعادلانه بودن میزان افزایش دستمزد ها در سال ۱۴۰۲ طومار الکترونیکی را به امضا رساندند و تا آخرین لحظات ۱۸۳۷۳ نفر این طومار را امضا کرده و دست آخر این درخواست به نهاد ریاست جمهوری ارسال شد . اما تاکنون پاسخی از طرف نهاد ریاست جمهوری در این خصوص دریافت نشده است .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا