کارگران متخصص در حال مهاجرت از کشور هستند

کارگران متخصص در حال مهاجرت از کشور هستند

وقتی حداقل حقوق در سایر کشورها بیشتر باشد کارگران ترجیح می دهند مهاجرت کنند

سمیه گلپور, رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران گفت: اگر کارگران نسبت به اجرای ماده 41 قانون کار اصرار دارند تنها به علت حفظ قدرت خرید و تامین هزینه های معیشتی زندگی می باشد. متاسفانه آمارها نشان می دهد که میزان مهاجرت کارگران به کشورهایی مانند عراق، عمان و ترکیه روند افزایشی داشته و جایگزین کردن نیروی کار هم بسیار کند صورت می گیرد. زمانی که حداقل حقوق در کشورهای مذکور بین 25 تا 30 میلیون تومان باشد این طبیعی است که کارگر ترجیح دهد مهاجرت کند و نمی توان از این موضوع به راحتی عبور کرد.

در حال حاضر آمار دقیقی از مهاجرت کارگران در دست نیست

به دنبال این اظهارات، اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: شاید در موضوع مهاجرت نخبگان و پزشکان متخصص آمارهایی داشته باشیم اما در رابطه با مهاجرت کارگران آمار رسمی ای وجود ندارد لذا نمی توان به طور قطع در این رابطه اظهار نظر کرد. لازم به توضیح است که دستمزد کارگر باید با توجه به تخصص و مهارتش مشخص شود و نمی شود برای همه کارگران یک نسخه را در نظر گرفت و اگر بتوانیم این هدف را اجرایی کنیم در جلب رضایت آنان موثر خواهد بود و موجب کاهش مهاجرت احتمالی این قشر می شود. لذا در حال حاضر با توجه به این که آمار دقیقی از مهاجرت کارگران در دست نیست باید این مسئله در کمیسیون اجتماعی بررسی شود و چنان چه مشخص شد این آمار روند افزایشی داشته مجلس و دولت باید با جدیت این مسئله را مورد رسیدگی قرار دهند.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت