کالاهای مصرفی عموم مردم مشمول ارزش افزوده نیست

کالاهای مصرفی عموم مردم مشمول ارزش افزوده نیستند

سازمان امور مالیاتی نیازمند ایجاد شفافیت است

مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده به گونه ای تنظیم شده که کالاهای اساسی از قبیل فرآورده های کشاورزی و دامی از جمله  شیر، پنیر، ماست را شامل نمی شود و بسیاری از مواد خوراکی معاف از ارزش افزوده هستند. لذا مالیات موضوع این قانون به گونه ای است که عموم مردم مشمول آن نیستند و مصرف کننده مالیاتی پرداخت نخواهد کرد. از طرفی سازمان امور مالیاتی به منظور دریافت مالیات ارزش افزوده از فروشندگان خدمت و کالا نیازمند ایجاد شفافیت است.

به همین علت فروشندگان بایستی برای خریدار صورتحساب صادر نمایند لذا از مردم تقاضا داریم که از فروشندگان صورتحساب مطالبه نمایند. آقای موحدی در ادامه افزود: از ابتدای دی ماه سال جاری صاحبان مشاغل و اصناف حقوقی ملزم به انجام تکلیف در سامانه مودیان شدند اما تاکنون اکثر این افراد به سامانه مذکور متصل نشده اند بنابراین بایستی شرایطی ایجاد شود که اتصال تمامی فروشندگان به سامانه مودیان انجام گردد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا