کلیه ی واریزی ها به حساب های تجاری به معنای فروش است

کلیه ی واریزی ها به حساب ها تجاری به معنای فروش است

تصمیم جدید سازمان امور مالیاتی برای مردم مشکل ساز خواهد شد؟

چندی پیش سازمان امور مالیاتی کشور چنین اعلام کرد که به منظور جلوگیری از انجام فرارهای مالیاتی و تحقق عدالت در اخذ مالیات از مودیان، کلیه مبالغی که به حساب های تجاری افراد واریز می شود به عنوان فروش تلقی خواهد شد و مبنای محاسبه ی مالیات قرار می گیرد. با این تفاسیر ممکن است این تصمیم مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند.

از جمله مشکلاتی که می توان به آن اشاره کرد اصرار فروشنده گان به دریافت وجه نقد از مشتری خواهد بود تا از این طریق حجم واریزی به حساب بانکی شان را کاهش دهند و به نوعی قانون را دور بزنند. در این رابطه لازم به توضیح است که مردم به علت سقف کوتاه برداشت از دستگاه های خودپرداز به مشکل خواهند خورد چراکه از سال 1387 تاکنون سقف برداشت از خودپردازها تغییری نکرده و روی رقم 200 هزار تومان تثبیت شده به همین علت اگر کسی با اصرار فروشنده مجبور به پرداخت وجه نقد شود باید از چند کارت بانکی به منظور برداشت وجه استفاده نماید و این مسئله فقط مرم را به دردسر خواهد انداخت.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت