مالیات ماده۷۷ قانون مالیاتهای مستقیم

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقیقی - مشاغلمالیات ماده۷۷ قانون مالیاتهای مستقیم
محسن محمودی پرسیده شده در 5 روز پیش
سلام، درقرارداد مشارکت در ساخت قیدشده است پس از پایان سفت کاری ، مالک سه دانگ از ملک رابه نام سازنده منتقل نماید، اداره مالیاتی ۲ نوع مالیات صادرکرده است ۵ درصد موضوع ماده۵۹ (مالیات نقل وانتقال) و ۱۰ درصد علی الحساب ماده۷۷( مالیات ساخت وساز) ، پرداخت مالیات موضوع ماده۷۷ برعهده چه کسی است؟ مالک یا سازنده؟
سوالات مرتبط

2 پاسخ
شیرزاد مستوفی 4 روز قبل پاسخ داده شده
بر اساس ماده 11 آیین نامه موضوع ماده 77 درآمد مشمول مالیات هر شریک بر مبنای سهم تعیین شده در مشارکت در ساخت و فروش، در صورت رعایت مواد (47) و (48) قانون ثبت اسناد و املاک بر مبنای سهم تعیین شده در شرکت ‌نامه است. در مواردی که شرکت‌نامه بر اساس مواد (47) و (48) قانون ثبت اسناد و املاک، تنظیم نشده است، در صورتی که بر اساس اسناد و مدارک، قرارداد ارائه شده و واقعیت امر، انعقاد قرارداد مشارکت برای مأمورین مالیاتی ذی‌ربط احراز شود، سهم تعیین شده در قرارداد، ملاک تعیین مالیات متعلقه است. 
علی رهنما 3 روز قبل پاسخ داده شده
10درصد که علی الحساب است بعدا باید اظهارنامه ارسال کنید و به نسبت سهم خود مالیات پرداخت کنید در اظهارنامه قید میشود ولی 5درصد نقل و انتقال 3 دانگ که به عهده فروشنده است بعدا که واحدها را فروختید بازهم مالیات نقل و انتقال نسبت به سهم است مگراینکه توافق دیگری شده باشد
دکمه بازگشت به بالا