چند سوال در مورد مالیات پیمانکاران حقیقی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقیقی - مشاغلچند سوال در مورد مالیات پیمانکاران حقیقی
راضیه جمالی پرسیده شده در 2 سال پیش

با سلام و آرزوی تندرستی برای شما.  یک پیمانکار حقیقی که ساکن رشت است یک قرارداد برای انجام خدمات در قالب پیمان مقطوع با کارفرمایی در بندر جاسک منعقد کرده است با مبلغ کلی 100 میلیون تومان چند سوال از خدمتتون دارم که ممنون میشم پاسخ بدید:

  1. با توجه به اینکه در بندر جاسک کد کارگاه جدید برای پرداخت بیمه کارگران اخذ شده، آیا بایستی برای پرداخت مالیات بر درآمد حقوق در اداره دارایی بندر جاسک پرونده تشکیل بشه یا اینکه میتوان روی پرونده مالیاتی کلی فرد که مربوط به اداره مالیاتی رشت هست لیست ارسال بشه؟
  2. آیا بایستی در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام شود؟
  3. برای انجام پیمان یکسری ابزار و تجهیزات مثل دستگاه فرز، دریل، تراز لیزری و ..... خریداری شده است، فاکتورهای این خریدها باید رسمی باشه (یعنی با درج مبلغ مالیات بر ارزش افزوده) تا جزو هزینه ها منظور بشه؟
  4. من در جایی خواندم که در قراردادهای پیمانکاری بایستی کارفرما مبلغ مالیات بر ارزش افزوده هر صورت وضعیت را به پیمانکار پرداخت کند؟ این یعنی مثلا در صورت وضعیت اول که مثلا 53 میلیون هست و بعد از کسر آیتم هایی توسط کارفرما به 42 میلیون رسیده، باید 9% ارزش افزوده 42 میلیون نیز پرداخت شود؟
  5. این نوع قرارداد آیا باید در سامانه معاملات فصلی ثبت شود؟
سوالات مرتبط

1 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
همه جوابهای شما بله است فقط فاکتور غیر رسمی در بازار بهتر پیدا میشود و اینکه ارزش افزوده به ناخالص یا همون ۵۳تومن تعلق میگیرد
دکمه بازگشت به بالا