اعتراض به برگ قطعی مالیات عملکرد

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: دادرسی مالیاتیاعتراض به برگ قطعی مالیات عملکرد
مهدی آقایی میبدی پرسیده شده در 4 ماه پیش
سلام برای یکی از دوستانم(  شخص حقیقی )برگ تشخیص عملکرد سال ۴۰۱ صادر و فروردین سال جاری از سامانه ، برگ تشخیص فوق را باز کرده و ایشان اصلا در امور مالیاتی سررشته نداشته و بیخیال موضوع شده. اکنون بعد از گذشت حدود دو ماه با مراجعه اداره دارایی متوجه قطعی شدن برگ تشخیص فوق گردیده. بنده تا حدودی در جریان پرونده ایشان بودم و مالیاتی که بستن حدود ۵۵۰ م. ت هست که ممیز مربوطه هم در جریان پرونده بوده و به مودی متذکر شده که اسناد و مدارک مربوطه را آورده و بخش عظیمی از مالیات مربوطه اصلاح میگردید. الان با وجود قطعی شدن برگ عملکرد ، راهی برای اعتراض وجود دارد؟ بسیار ممنون
سوالات مرتبط

1 پاسخ
علی رهنما 4 ماه قبل پاسخ داده شده
نخیر
محمود نقی زاده 4 ماه قبل پاسخ داده شده

قانون گذار در ماده 251 مکرر ق.م.م اعلام می‌کند در مورد مالیات‌های قطعی موضوع این قانون ‌و مالیات‌های غیر مستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و به‌ ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستندا به مدارک و دلایل کافی ازطرف مودی شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی شود وزیر اموراقتصادی و دارایی می‌تواند پرونده امر را به هیئتی مرکب از سه نفر به انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع نماید.
رای هیئت به اکثریت‌ آرا قطعی و لازم‌الاجرا است. حکم این ماده نسبت به عملکرد سنوات 1368 تا تاریخ تصویب این اصلاحیه نیز جاری‌ خواهد بود.

به بیان دیگر، در صورتی که به هر علت از جمله بی‌توجهی به برگ تشخیص مالیاتی، برگ قطعی مالیات برای مودی صادر شود، تنها راهکار اعتراض به مالیات قطعی شده ارسال درخواست تجدید رسیدگی برای وزارت سازمان اقتصادی و دارایی است.

دکمه بازگشت به بالا