انتقال پرونده مالیاتی از محل ثبت شرکت به محل دفتر مرکزی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقوقیانتقال پرونده مالیاتی از محل ثبت شرکت به محل دفتر مرکزی
صائمه محمدی پرسیده شده در 2 هفته پیش
با سلام اگر شرکتی در شهرستان ثبت شده باشد و کارخانه در آن محل باشد ولیکن فعالیت اداری و مالی در تهران باشد و به عنوان شعبه ای در تهران اعلام شده باشد امکان اینکه پرونده مالیاتی را جهت سهولت در  رسیدگی ها  به اداره مالیات تهران انتقال داد هست ؟
احسان مومنی 2 هفته قبل پاسخ داده شده

با سلام با توجه به اینکه ثبت نام مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی در شهرستان انجام شده و تهران به عنوان شعبه معرفی شده، محل فعالیت اصلی شرکت (کارخانه) با توجه به آدرس و کد پستی ثبت نام مالیاتی ملاک تعیین حوزه مالیاتی رسیدگی کننده محسوب می شود به خاطر همین موضوع امکان رسیدگی پرونده در تهران نیست مگر اینکه آدرس و محل فعالیت اصلی شرکت به تهران تغییر کند که این موضوع روند و مشکلات خودش رو به دنبال دارد و ممکن است از نظر مالیاتی مشکلاتی ایجاد شود که چرا کارخانه ( محل فعالیت اصلی) شهرستان می باشد اما تهران به عنوان محل اصلی اعلام شده است. برای اطمینان بیشتر می توانید با یک مشاور مالیاتی با تجربه مشورت کنید که دچار مشکل نشوید.

سوالات مرتبط

1 پاسخ
علی رهنما 2 هفته قبل پاسخ داده شده
مهم دفتر مرکزی است که کجا ثبت شده باشد میتوانید مرکز را به تهران منتقل کنید پرونده به تهران منتقل میشود ولی ایجاد یک شعبه در تهران مشکلی بر مشکلات اضافه میکند
دکمه بازگشت به بالا