ثبت قرارداد در معاملات فصلی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: معاملات فصلی ماده 169ثبت قرارداد در معاملات فصلی
مهسا پرسیده شده در 1 سال پیش

با سلام سال مالی شرکت ما تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ است ، یه قرارداد داریم که از ۱ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ بود به مبلغ ۱۵ میلیون تومان ، ما نیمی از مبلغ قرارداد رو با کسر ۱۰ درصد مالیات تکلیفی پرداخت کردیم و در لیست مالیات تکلیفی شهریور ارسال کردیم . حالا نیاز هست کل مبلغ ۱۵ تومن قرارداد رو در معاملات فصلی رد کنم ؟

سوالات مرتبط

5 پاسخ
حسین میرزاتقی 1 سال قبل پاسخ داده شده
منظورتان از لیست مالیات تکلیفی را متوجه نمیشوم.اما در گزارشات فصلی زمانی اطلاعات پیمانکار یا کارفرما در پیمان را وارد میکنید که صورت وضعیت صادر شده باشد.
مهسا 1 سال قبل پاسخ داده شده
منظورم از لیست مالیات تکلیفی همان لیست مالیات ماده ۸۶ تبصره ۱ سامانه مالیات حقوق هست. یک سری قراردادهای شرکت بصورت مشاوره ای میباشد و صورت وضعیتی نمیباشند. 
حسین میرزاتقی 1 سال قبل پاسخ داده شده
تبصره ۱ ماده ۸۶ مربوط به حقوق میباشد که اگر پرداخت کننده غیر اصلی باشد باید آن قسمت تکمیل شود و قراردادهای پیمانکاری باید در صورت معاملات فصلی وارد شود.
مهسا 1 سال قبل پاسخ داده شده
بعلت اینکه شخص حقیقی است و تکالیف مالیاتی ارسال نمیکند در ماده ۸۶ تبصره یک اعلام کردیم .  نیازی هست در فصلی مبلغ کل قرارداد اعلام شود ؟   
علی رهنما 1 سال قبل پاسخ داده شده
اگر به عنوان حقوق بگیر و مشمول ماده ۸۶ در نطر گرفته اید مالیات تکلیفی ازطرف شما و مالیات قطعی حقوق بگیر تلقی میشود و در معاملات فصلی نباید ثبت کنید هر دو طرف دردسر میشه بخصوص حقوق بگیر
دکمه بازگشت به بالا