جریمه سامانه مودیان طلا فروشان

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات بر ارزش افزودهجریمه سامانه مودیان طلا فروشان
حمید جامعی پرسیده شده در 2 هفته پیش
درود بر شما وممنون از راهنمایی .در صورتیکه طلا فروشان ثبت نام پایانه فروشگاهی وسامانه مودیان انجام ندهند علاوه بر جرایم مجموع فروش طلا هم مشمول ارزش افزوده می گردد؟
سوالات مرتبط

3 پاسخ
حسین میرزاتقی 2 هفته قبل پاسخ داده شده
سلام.بله دقیقا همان طور که فرمودید در صورت انجام ندادن تکالیف  در سامانه مودیان  به اصل طلا هم ارزش افزوده تعلق میگیرد.این جریمه  علاوه بر جریمه بند ب ماده ۳۶ خواهد بود.
حمید جامعیm 1 هفته قبل پاسخ داده شده

با توجه به اختلاف نظر اساتید ونظر اینجانب به جناب میرزاتقی لطف فرمایید جمع بندی واحد ونظر ارشادی بفرمایید.

علی رهنما 2 هفته قبل پاسخ داده شده
به نظر من که چنین چیزی امکان ندارد و ارز ش افزوده به اصل طلا هیچوقت تعلق نمیگیرد مشکل اینجاست که موقع تنظیم اظهارنامه ارزش افزوده چون در سامانه اعلام نشده است و الگوی طلا فروشی رعایت نمیشود کل گردش پوز را در اظهارنامه مبنا قرار میدهد که با منفی زدن ان مشکل حل میشود و در قسمت معاف همان مبلغ منفی اورده میشودولی بعدا بررسی و ممیزی میشود  متاسفانه سرنوشت طلافروشانی که تکالیف سامانه مودیان را انجام نمیدهند همان سرنوشتی است که این صنف در سال 87تا 95اظهارنامه ارزش افزوده ارسال نمیکردند و به واسطه جرایم سنگین الان خانه نشین هستند
حسابنو عضو سایت 4 روز قبل پاسخ داده شده
سلام و وقت به خیر، نظر شما را به بند 3 تبصره 4 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده جلب می‌کنم که در مورد جریمه‌ای غیر قابل بخشودگی و خطرناک عنوان شده: ۳‌- پس از راه‌اندازی سامانه مؤدیان، عرضه‌کنندگان کالا و خدمات مربوط به این بند مکلفند کلیه عملیات خرید و فروش خود را در سامانه مزبور ثبت کنند. درج ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتین، اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده به تفکیک در صورتحساب الکترونیکی الزامی است. در صورت کتمان و یا عدم ثبت تمام یا برخی از معاملات در سامانه مذکور مشمول جریمه‌ای معادل نه‌درصد (۹%) ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتین است که غیر قابل بخشودگی می‌باشد. این جریمه علاوه بر جریمه مذکور در بند «ب» ماده ‌(۳۶) این قانون است. ضمنا طبق قانون تسهیل تکالیف سامانه مودیان و اطلاعیه وقت سازمان، تمامی طلافروشان از ابتدای دیماه 1402 ملزم به ارسال صورتحساب الکترونیکی هستند.
دکمه بازگشت به بالا