حقوق پرسنل آژانس املاک که حقوقی است

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات حقوقحقوق پرسنل آژانس املاک که حقوقی است
عباسی پرسیده شده در 2 ماه پیش
سلام وقت بخیر میشه لطفا راهنماییم کنید. آژانس املاکی که به صورت حقوقی فعالیت داره،پرسنل حقوق ثابت ندارن و درصورت فروش یا اجاره ملک بهشون کمیسیون پرداخت میشه.این موارد رو باید در گزارش فصلی اعلام کنن؟چون شبیه به دلالیه؟یا اینکه داخل سامانه مودیان جایی باید درج شه؟
سوالات مرتبط

3 پاسخ
حسین میرزاتقی 1 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.مابین شما و افرادی که برایتان کار میکنند یا رابطه استخدامی وجود دارد و یا در قالب مشاغلی و خارج از قانون کار دارند برای شما فعالیت میکنند.اگر در قالب قانون کار باشد باید هرماه حقوق و مزایا را در لیست بیمه و لیست حقوق دارایی ارسال نمایید اما اگر رابطه استخدامی وجود نداشته باشد آنگاه باید برای شما صورتحساب صادر نمایند اگر در سامانه مودیان و الکترونیکی صادر کنند که نیازی به گزارش فصلی ندارید و اما اگر صورتحساب غیر الکترونیکی باشد باید در گزارشات فصلی وارد نمایید.اما معمولش به این صورت میباشد که در لیست بیمه و حقوق ارسال نمایید.
علی رهنما 1 ماه قبل پاسخ داده شده
در هرصورت این پرداختها اسمش حق الزحمه است و در فصلی و مودیان ارسال نمیشود به این میگن پورسانت یا دلالی که در صورت داشتن قرارداد مناسب شاید مشمول بیمه نشود و مورد تایید اداره دارایی قرار گیرد وگرنه که معمولا مشمول بیمه در صورت حسابرسی و عدم پذیرش هزینه ها میشود
نیما - مشاور روابط کار 1 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام و فقط بخیر نکته مهم این است اگر قراردادی ندارند مشمول قانون کار هستند /
دکمه بازگشت به بالا