راهکار عدول صورتحساب در فصل جدید

گرانمایه پرسیده شده در 1 هفته پیش

با سلام خدمت اساتید محترم یکی از صورتحسابهای دوره بهار عدول خورده اما خریدار تایید کرده و ما اظهارنامه بهار را رد کردیم و ارزش افزوده کل صورتحسابها را پردا خت کردیم. خریدار حالا متوجه شده از اعتبار مالیاتی آن صورتحساب نمی تواند استفاده کند. با توجه به اینکه مهلت افزایش حد فروش به اتمام رسیده و پرداخت مالیات نقدی انجام شده، چه راهکاری وجود دارد؟ آیا اصلاح یا برگشت از فروش و ثبت مجدد صورتحساب در سامانه مودیان کمکی خواهد کرد و یا باعث محاسبه  درآمد مجدد در تابستان  می شود و ارزش افزوده را باید دوباره پرداخت کنیم؟ (ضمنا ۱۶۹ را هم رد کردیم) با تشکر

سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 1 هفته قبل پاسخ داده شده
فقط باید فروشنده صورتحساب را باطل و مجدد صادر کند .۱۶۹ هم نباید ارسال میکردید حذف کنید
حسین میرزاتقی 1 هفته قبل پاسخ داده شده
سلام.اگر در فصل تابستان اعتبار حد مجاز فروش داشته باشید و  در این فصل صورتحساب اصلاحی بزنید برای خریدار اعتبار لحاظ میگردد و برای فروشنده هم بدهی تحقق می یابد و در ارزش افزوده تابستان یکبار ارزش افزوده این صورتحساب که در فصل بهار پرداخت کردید از فروشنده کسر میگردد و یکبار بابت صورتحساب اصلاحی تابستان برای  فروشنده بدهی لحاظ می گردد.از ارسال توامان صورتحساب در سامانه مودیان و گزارشات فصلی خودداری نمایید و مواردی که در کارپوشه سامانه مودیان قرار دارد را نباید در گزارشات فصلی ۱۶۹ ارسال نمایید.
Alinasergholi 9 ساعت قبل پاسخ داده شده

سلام ، منظورتون این هست که اگر فروشنده در دوره تابستان دوباره فاکتور را در سامانه مودیان ارسال کند ،به صورت اصلاحی یا صورت حساب جدید ، برای هر دو طرف اعتبار شناسایی می شود و فروشنده دوبار ارزش افزوده ( بهار و تابستان) پرداخت میکند؟

حسین میرزاتقی 7 ساعت قبل پاسخ داده شده

سلام.خیر فروشنده دو بار پرداخت نمیکند و در فصل تابستان یکبار آن ارزش افزوده ای که در بهار پرداخت کرده از ارزش افزوده فصل تابستان کسر میگردد و بابت صورتحساب فصل تابستان مجدد به بدهی افزوده میشود که در اصل با همدیگر تهاتر میشود و فقط همان یکبار ارزش افزوده پرداخت میگردد.اعتبار هم مخصوص خریدار میباشد که در فصل تابستان به خریدار لحاظ می گردد.

دکمه بازگشت به بالا