سوالاتی از مالیات حقوق

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات حقوقسوالاتی از مالیات حقوق
سونیا ملکی پرسیده شده در 2 ماه پیش
با سلام 1.جهت محاسبه مالیات حقوق آیا بعد از کسر 7/7 بیمه باید مالیات بگیریم یا کل حقوق را مشمول در نظر بگیریم 2. حق اولاد در مالیات مشمول است یا خیر 3. اگر به کارمندی بخواهیم اضافه تر از پایه اداره کار  تا جایی که مشمول مالیات نشود، حقوق بدهیم طوریکه بیمه به آن تعلق نگیرد، مبلغ  مورد نظر را تحت چه عنوانی به فیش اضافه کنیم و آیا لازم است که به بیمه تحت عنوان غ مشمول در ستون مربوطه ثبت کنیم، اگر نیاز به ثبت در لیست بیمه نیست، آیا مالیات مغایرت با لیست بیمه نمیگیرد؟ 4. در نهایت آیا امسال 12 میلیون جهت معافیت تصویب شده؟ چون حکم مالیات حقوق 1403 در لایحه بودجه سالانه 120میلیون نوشته است ۱- سقف معافیت مالیاتی سالانه موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی ۱۳۹۴/۴/۳۱ در سال ۱۴۰۳ مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود. https://www.shenasname.ir/news/57993-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B3
سوالات مرتبط

1 پاسخ
رضا موحد 1 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام. ۱- جمع کل حقوق را پس از کسر معافیت ها مثل معافیت ماده ۸۴ و حق بیمه سهم کامند، حساب کنید، آنچه باقی ماند را طبق جدول پلکانی مالیات حقوق محاسبه نمایید.
۲- حق اولاد مشمول مالیات است اما مشمول بیمه نیست.
۳- تحت چه عنوانی، جوابی ندارم اما هرچه عنوان کردید، در قسمت مزایای غیرمشمول نیز لحاظ نمایید تا مبلغ ناخالص حقوق در سایت مالیات حقوق و سایت بیمه با هم همخوانی داشته باشد.
۴- مبلغ ۱۲ میلیون ماهانه است.

دکمه بازگشت به بالا