سوالاتی در مورد سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: سامانه مودیان و پایانه‌ فروشگاهیسوالاتی در مورد سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی
پویا پرسیده شده در 1 سال پیش

با سلام و عرض ادب و احترام بنده دوره سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی را مشاهده کردم و دو تا سوال از خدمتتون دارم : سوال اول : اشخاص حقوقی که از اول بهار ۱۴۰۲ مشمول ثبت نام هستند ، موجودی اولیه کالا که از دوره مالی قبل منتقل شده است طبق روال قبل باید در سیستم فروش بزنن یا کلا باید در سامانه پایانه فروشگاهی  انجام بشه؟ سوال دوم : ما یک شرکت حقوقی هستیم ، اما اشخاصی که از مجموعه ما خرید میکنند ،  اشخاص حقیقی (داروخانه ها ) هستند ، با وجود اینکه اشخاص حقیقی فعلا مشمول نیستند الان ما چگونه باید اعمال کنیم ؟ (و در کل  ما گزارش فصلی هم رد کردیم تو این سال ها یکسری از داروخانه ها رد نکردن ما همیشه تعداد ارسالی گزارش از از خریدارمون بیشتر بوده) ، الان ما چگونه باید اعمال کنیم ؟

سوالات مرتبط

1 پاسخ
حسابنو عضو سایت 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام و وقت به خیر، در مورد سوال اول: موجودی کالای شما ارتباطی با سامانه مودیان نداره، در سامانه مودیان در حال حاضر شما صورتحساب الکترونیکی فروش از طریق نرم فزار حسابداری مناسب یا پایانه فروشگاهی ثبت می‌کنید و فعلا فقط متمرکز روی اظهار فروش‌های شماست. در مورد سوال دوم: با توجه به اینکه هنوز داروخانه‌های حقیقی مشمول فراخوانهای استفاده از سامانه مودیان نیستند همچنان شما مثل سایر فعالان اقتصادی صورتحسابهای الکترونیکی فروشتون رو در سامانه مودیان براشون صدور و ارسال می‌کنید و تایید یا عدم تایید آنها در مهلت مقرر در سامانه مودیان به منزله تکمیل و تایید نهایی صورتحساب فروش شماست. در هر حالت می‌بایست تمامی فروش‌های خود را به صورت صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان ( از ابتدای سال 1401) ثبت و صدور و ارسال انجام دهید. در این صورت نیازی به ارسال مجدد فروش‌های شما در سامانه معاملات فصلی نیست.
سید حسین 12 ماه قبل پاسخ داده شده

باتوجه به اینکه شما میگویید فروش به داروخانه در سامانه مودیان ثبت گردد و خریدار نسبت به تایید آن اقدام نماید چون داروخانه موظف به ثبت نام در کارپوشه نیست و اطلاعی هم ندارد پس وارد نمیشود و تاییدی انجام ندهد و اگر سیستم خود ظرف ۳۰ روز تایید نماید چون وضعیت پرداخت وجه مشخص نیست تکلیف شرکت فروشنده چه میشود ؟

دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403