شناسه کالا برای مواد اولیه یکسان اما با عیار مختلف

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: سامانه مودیان و پایانه‌ فروشگاهیشناسه کالا برای مواد اولیه یکسان اما با عیار مختلف
رضا مقدم پرسیده شده در 12 ماه پیش

با سلام ما یک شرکت معدنی هستیم که ماده اولیه تولید کاشی و سرامیک یعنی "کائولن" استخراج و خام فروشی میکنیم. نکته ای که هست اینه که با توجه به مسائل زمین شناسی، کائولن استخراج شده از قسمتهای مختلف معدن دارای عیار های متفاوت است و این عیار روی قیمت تاثیر داره مثلا اگر آهن در خاک زیاد باشه مشتری قیمت کمتری پرداخت میکنه حتی بعضی موارد برای رقابت در بازار یک شهر ممکنه یک خاک رو با قیمت کمتر از شهر دیگه در یک شهر بفروشیم! مشکلی بوجود میاد اینه که در گذشته حسابرس ها قانون "ارزش منصفانه" رو برای ما در نظر میگرفتن و بر اساس بالاترین بهای واحد فاکتور های صادر شده، مابقی فاکتور ها رو مجددا ارزش‌گذاری میکردند و کلی دردسر دفاع داشتیم که توضیح بدیم عیار چیه و چرا قیمت تفاوت داره، اما الان با توجه به اینکه فقط یک کد شناسه کالا برای کائولن وجود داره و ما باید فاکتور ها رو در سامانه ثبت کنیم، شما چه راه حلی پیشنهاد میکنید؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
حسین میرزاتقی 12 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.میتوانید از شناسه کالای و خدمات عمومی نسبت به فروش مواد اولیه خود با عیار های مختلف اقدام نمایید.
رضا مقدم 12 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام
شناسه کالا خیلی کلی هست – مشکل ما اینه که عیار خاک و قیمتشون مختلفِ ولی دارایی قبول نمیکنه و میگه چون همش تحت عنوان کائولن هست پس باید یک قیمت باشه ! فاکتور خاک های عیار پایین که ارزون هستند رو هم با قیمت بالا برامون حساب میکنه.

حسین میرزاتقی 12 ماه قبل پاسخ داده شده
اون یک بحث جداست و ارتباطی با شناسه کالا و خدمات عمومی ندارد.با یک شناسه کالاو خدمات عمومی در حال حاضر میتوانید صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان ارسال نمایید.
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403