صورتحساب الکترونیکی ابطال شده و تحریر دفاتر قانونی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: سامانه مودیان و پایانه‌ فروشگاهیصورتحساب الکترونیکی ابطال شده و تحریر دفاتر قانونی
خانم پی پل زاده پرسیده شده در 4 روز پیش
سلام وقت بخیر ما یک صورتحساب الکترونیکی در دوره زمستان 1402 صادر کردیم که متاسفانه واحد مالی خریدار ما به دلیل اینکه اسناد مدارک از واحد مربوطه دریافت نکرده بودند این صورتحساب در سامانه رد کردند واین فروش در اظهارنامه ارزش افزوده دوره زمستان ما لحاظ شد ولی در دوره بهار 1403 برای دریافت اعتبار ارزش افزوده گفتند که فاکتور قبلی ابطال و مجددا صادر شود الان ما در اسفند 1402 این فروش به چه صورت باید شناسایی کنیم که مغایرتی وجود نداشته باشد * این نکته بگم که این صورتحساب در دوره زمستان 1402 با نرخ ارزش افزوده 9% محاسبه شده ولی در بهار 1403 به صورت 10%!
سوالات مرتبط

3 پاسخ
علی رهنما 2 روز قبل پاسخ داده شده
در زمستان عمل کنید مغایرت بین سامانه و دفاتر شما باید باشد و اشکالی ندارد
نگین پی پل زاده 2 روز قبل پاسخ داده شده
در دفاتر دوره زمستان 1402 این فروش شناسایی شود بعد در بهار 1403 که مجددا فاکتور در سامانه مودیان ثبت شده است به چه صورت باید این فروش در دفاتر شناسایی کرد؟

چون درواقعیت 1 بار فروش انجام شده

در دفاتر 1402 این فروش با ارزش افزوده 9% ثبت می شود برای سال 1403 که ما از کارفرما دریافتی داشتیم 1% اختلاف ارزش افزوده به چه صورت باید شناسایی شود؟ آیا باید در دفاتر 1402 بابت این 1% ذخیره گرفت که در سال 1403 وصول می شود؟ * در سامانه مودیان بابت این اختلاف جدول مشخصی داره که محاسبات انجام می دهد ولی نحوه شناسایی اختلاف 1 درصد در دفاتر به چه صورت هستش؟

ممنون میشم بنده راهنمایی بفرمایید
علی رهنما 1 روز قبل پاسخ داده شده
ابطال کنید ولی تاریخ فاکتور که عوض نمیشود تاریخ فاکتور زمستان 1402با ارزش افزوده 9درصد صادر میشود ولی در سامانه در فصل بهار ثبت میشود .
دکمه بازگشت به بالا